Általános tudnivalók

ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK
 
Az utazásszervező adatai: 
GRAND TOURS KFT
Cím: H-7621 Pécs, Király u. 5.
Tel+ 36 72 211213, 211533,
Fax: + 36 72 213996,
e-mail: grand@t-online.hu,
weboldal: www-grand-tours.hu, www.siut.hu,
MKEH Eng.szám: R-0462/92/99
Cégjegyzékszám: Bm-i Cégbíróság 02-09-060395
Bankkapcsolat: Sberbank Magyarország Zrt. Pécsi Fiókja 14100017-10671649-01000007
Adószám: 10547597-2-02. Közösségi Adószám: HU 10547597. 

Általános tudnivalók 
Az alábbi tudnivalók ismeretében gondtalan,
vidám szabadságot garantálunk!
 
Útlevél, vízum
A jelenlegi rendelkezések alapján a katalógusban szereplő országokba érvényes útlevéllel, ill. személyi igazolvánnyal utazhatnak vendégeink, vízum sehova sem kell. Háziállatok utaztatásához szükséges okmányokat vendégeinknek kell beszerezni. Külföldi állampolgárokra országuk szabályai vonatkoznak, melyekről országuk követségein informálódhatnak.
 
Érkezés és tartózkodás
Az érkezési időpontot a katalógus táblázatából tudhatják meg vendégeink. A minimum tartózkodási idő általában 1 hét, de egyre több szálláshelyünknél napi érkezés és min. 1-3 napos tartózkodás is lehetséges, erről minden esetben az adott szálláshely leírásánál adunk pontos felvilágosítást.
 
Érkezés, elutazás, lakásátvétel
A szálláshely pontos címe és az átvétel időpontja minden esetben a részvételi jegyen (VOUCHER-on) van feltüntetve, amelyből egy példányt megérkezéskor a kulcsátadó helyen/recepción kell leadni. Általában az apartmanokat du.16.00-19.00 óra között, a hoteleket 14.00-18.00 között lehet átvenni és elutazás napján 10.00 óráig kell elhagyni. Ha a kulcsátadó helyre, vagy recepcióra később érkeznének, kérjük, a megadott telefonszámon feltétlenül értesítsék a fogadó irodát. Minden szálláshelyhez 1 kulcsot biztosítunk. Ha a foglalt időpont lejárta előtt utaznak el vendégeink, a fel nem használt időszak bérleti díjának visszatérítése nem áll módunkban. Ha vendégeink a szálláshelyen bármiféle kárt okoznak, annak helyreállítási költségeit viselniük kell.
 
Kurtaxa (üdülőhelyi díj), regisztrációs költség, kaució (letéti díj)
A kulcsátvételnél a partnerirodákban általában kauciót kell letenni, melyet elutazáskor vendégeink maradéktalanul visszakapnak, ha az apartman eredeti állapotban kerül átadásra. A korábbi elutazási szándékot minden esetben a fogadó irodánál jelezni kell. Ennek elmaradásából eredendő utólagos kaució rendezési igények ügyintézésére nincs módunk. Az üdülőhelyi díjat és a regisztrációs díjat érkezéskor apartmanoknál a kulcsátadó helyen, hotelekben a recepción kell fizetni az aktuális felnőtt és gyerek díjak alapján. (Ennek mértékéről tájékoztatást az egyes szálláshelyeink leírásánál talál).
 
Mellékköltségek
A helyszínen fizetendő költségekről minden esetben az adott szálláshely leírásánál talál pontos felvilágosítást.
 
Az apartmanok és hotelek felszereltsége, osztályba sorolása
A dél-európai országokban ne számítsanak az apartmanok minőségénél közép-európai és nyugat-európai standardra. A szociális helyiségek minden apartmannál adottak (tusoló, WC, hideg-meleg víz, részint fürdőkád és bidé). A melegvíz-ellátás általában kisteljesítményű elektromos bojlerekkel történik, többszemélyes használatnál előfordulhat, hogy várni kell a melegvízre. Általánosan a fürdőszobákban a tusoló tálca nélküli, és előtte nincs függöny (higiéniai okokból), és a lefolyó a padlón található. Mosogató- és mosószert, valamint WC-papírt minden apartmanba vinni kell. Konyhák, főzőfülkék minden esetben hűtővel, tűzhellyel (villany vagy gáz), az adott létszámnak megfelelő alap konyhai felszereltséggel (edény, evőeszköz, étkészlet stb.) rendelkeznek. Kávéfőzőt és alapvető fűszereket vinni kell. Ha jelentős hiányosságot tapasztalnak a felszerelésben, azt átvételkor jelezzék a fogadó irodánál azonnal. Az alvási lehetőségnél a hálószobákban leírás szerint franciaággyal, 2 személyes kihúzható ággyal, illetve 2 különálló ággyal, néha emeletes ággyal is kell számolni. A pótágyak általában a normál ágy méretnél rövidebb és keskenyebb méretűek, kinyitható fotelágyak, vagy alvásra alkalmas kanapék, kinyitható heverő. Ágyneműhuzatot vinni kell. A lakó-hálószoba általánosságban olyan helyiség, ahol van egy étkezőrész, konyhafal és alvási lehetőség 1 vagy 2 fő részére.
 
A szálláshelyek osztályba sorolása csillagjelzéssel az általunk támasztott követelményeknek megfelelően:
*         egyszerű kivitelezés
**       standard
***     középkategória
****    jó minőség
*****  luxus
A kerti bútorok asztalból és székekből állnak, de nem minden esetben elegendő mennyiségben, a szálláshely maximális létszámára. A kerteknél előfordulhat, hogy nem minden esetben nyírják a füvet, és ha egy házon belül több lakást adnak ki, akkor több nyaraló vendég is használja ott tartózkodása alatt a kertet. A házak többsége természetes környezetben épült fel, így előfordulhat, hogy szúnyogok, pókok, hangyák, skorpiók, legyek, fülbemászók és kisebb rágcsálók is megjelennek, de ez nem képezheti reklamáció alapjait.
 
Bestpreis/Low Cost/Fortuna Zimmer/szoba: a szálloda legkedvezőbb árú szobái, korlátozott mennyiségben. Ebből adódóan előfordulhat, hogy komfortfokozata, szállodán belüli pozíciója a standard szobától eltérő (gyengébb), és csak a minimum felszereltséggel rendelkezik. Ilyen szobatípus foglalása esetén ezt számításba kell venni, és utólagos reklamáció alapját ez nem képezheti.
 
Áramellátás
Minden apartmannál található egy központi kapcsoló, általában a bejárati ajtó közelében. Mivel az áramhálózat gyengébb, mint nálunk, a mediterrán országokban előfordulhat, hogy túlterheltsége miatt a biztosíték kimegy. A konnektorok nem a mi szabványunknak megfelelőek Olaszországban, ezért ajánlott közdugót vinni, amivel ez kiküszöbölhető.
 
Az apartmanok takarítása
Az apartmanok tisztán kerülnek átadásra, ezért fontos az érkezési és elutazási időpontok pontos betartása. Ha az apartman tisztasága kifogásolható, azt az érkezési napon jelentsék azonnal a fogadó irodának, hogy az iroda intézkedni tudjon. Utólagos reklamációt – hazaérkezés után, ha a hiányosság a helyszínen nem kerül bejelentésre –, ezzel kapcsolatban, nem áll módunkban elfogadni. Az edényeket elutazáskor a vendégeknek kell elmosogatni, a szemetet kivinni.
 
Létszám
Az apartmanokat a katalógusban megadott maximális létszámmal lehet igénybe venni. Gyermekek minden életkorban teljes személynek számítanak. Ha vendégeink a megadottnál nagyobb létszámmal érkeznek meg, a fogadó irodának jogában áll az apartman átadását megtagadni, felárat fizettetni a plusz személyre, illetve azt az apartmanból kitiltani. A fenti esetnél minden felmerülő költséget vendégeinknek kell viselni. 18 év alatti utasok csak felnőtt kíséretében vehetik igénybe a szolgáltatásokat.
 
Úszómedencék nyitvatartási ideje
A nyitva tartás és a szieszta idejét a helyi hatóságok határozzák meg. Általánosságban június elejétől szeptember elejéig üzemelnek a medencék, így előfordulhat, hogy elő- és utószezonban zárva vannak. Általában a medencék nem fűtöttek, tengervízzel feltöltöttek, és részint úszósapka használata kötelező.
 
Szálláshely megjelölések
Az üdülőkomplexumok általában bungalókból és több emeletes apartmanházakból állnak, melyekhez úszómedence, napozóterület és zöldövezet tartozik. A nagyobb komplexumoknál boltok, éttermek, játszóterek és sportlétesítmények is vannak. A rezidenciák nagyobb apartmanházak, ahol a lakások hasonló berendezésűek. A villák különálló házak, egyéni berendezéssel, az adott régió standardjának megfelelő színvonalon. Üdülők, bungalók, apartmanházak: különálló házak, egy vagy több lakással, többségükben kerttel és kocsi beállóval, a tulajdonos ízlésének megfelelő berendezéssel.
 
Háziállat
Háziállatot csak a katalógusban feltüntetett szálláshelyekre lehet vinni, a foglaláskor be kell jelenteni vendégeinknek az ilyen jellegű szándékot. Az adott szálláshely közösség által használt részeiben a háziállat nem tartózkodhat. Az állatok tartózkodásával felmerülő mindennemű költséget a helyszínen kell fizetni a kulcsátadó irodában, vagy a hotel recepción.
 
Vízellátás
Európa déli részein, nyáron szűkös, ezért kérjük, feleslegesen ne pazarolják a vizet. A főszezonban a nagy hőség idején ideiglenesen előfordulhatnak átmeneti problémák a vízellátással kapcsolatban.
 
Parkolóhely
Általában 1 parkolóhely biztosított, vagy az adott szálláshelyen, vagy annak közvetlen közelében. Főszezonban előadódhat parkolási probléma. Garázs, zárt parkoló igénybevételi lehetősége az adott objektumnál pontosan fel van tüntetve, általában az ilyen igényt foglaláskor jelezni kell.
 
Vendég kívánsága
Ezeket a foglaláskor partnereinknek azonnal továbbítjuk, de azokra garanciát vállalni nem tudunk, a szerződésünk alapját nem képezik. Általában a szálláshelyek elosztásánál partnereink figyelnek a kívánságok maximális figyelembevételére. A kívánság esetleges nem teljesülése reklamációs alapot nem képezhet.
 
Betörések, lopások
Minden turisták által látogatott helyszínen, mint bárhol máshol is, előfordulhatnak lopások (kézitáskából, autóból, lakásból stb.). Ezért feltétlenül javasoljuk, hogy értéktárgyaikat, pénzüket ne hagyják az autóban, apartmanban/hotelszobában, az ablakokat, ajtókat mindig gondosan zárják be. Sem irodánk, sem partnerei nem vállalhatnak felelősséget az ilyen nemű károkra.
 
Panaszok, reklamációk, kérdések
Nagy gondot fordítunk arra, hogy az általunk értékesített szálláshelyeken minden rendben legyen. Ha ennek ellenére vendégeink valamivel elégedetlenek, kérjük, hogy azonnal jelezzék a partnerirodánál, vagy a hotel recepción a kihelyezett képviselőnél, hogy a hiba mielőbb megoldódjon, kijavításra kerüljön. Ha a hiba nem javítható, minden esetben a hiba elismeréséről és nem kiküszöbölhetőségéről a fogadó irodától/recepciótól/helyi képviselőtől egy jegyzőkönyvet kell kérni a későbbi kárigény benyújtásához. Olyan reklamációk esetében, melyeknél a hibát a fogadó fél nem ismeri el, vagy azt a helyszínen nem is jelentették, a későbbiekben nem áll módunkban visszatérítést eszközölni.
 
Strandszerviz
Az adott helység hatóságai rendelkeznek felette, így általában június elejétől szeptember elejéig tart, és így előfordulhat, hogy elő- és utószezonban a nyilvános strandok nincsenek rendszeresen takarítva. Nyugágyak, napernyők, tusolók díjazás ellenében vehetők igénybe, mely összeget általában a részvételi díj nem tartalmazza, minden esetben a helyszínen fizetendők. A szálláshely távolsága a strandtól tájékoztató jellegű.
 
Főszezoni, építési zaj
Nyáron, különösen július-augusztusban Dél-Európában egész Európa a szabadságát tölti, így többszörösére nő a turisták száma és jelentősen megnő a forgalom is. Ebből kifolyólag gyakran előfordul, hogy nyugalmi időben (késő éjszaka, kora hajnalban, stb.) hangoskodásnak, különféle zavaró zajhatásoknak vagyunk kitéve. Akinek a nyugodt pihenés elengedhetetlen kritérium szabadsága foglalásakor, javasoljuk az elő- és utószezoni időszakokat, mivel a zajhatásokra irodánknak semmiféle ráhatása nincs, az ebből eredő reklamációkat nem áll módunkban elfogadni. Többször elfordul, hogy egyes célterületeken (elsősorban Olaszországban) vendégeink napközben építési zajnak vannak kitéve. Mindent megteszünk azért, hogy erről időben tudjuk informálni vendégeinket, de mivel a Dél-Európai országokban az építkezés nem jár ilyen jellegű bejelentési kötelezettséggel, gyakran csak a helyszínen szembesülnek vendégeink ezzel a ténnyel, melyre szintén nincs ráhatásunk, így felelősséget sem tudunk vállalni érte.
 
Algák
Az elmúlt években többször is előfordult, hogy az Adria és a Földközi-tenger strandjain algák, vagy különféle szennyeződések zavarták meg órákra, vagy akár napokra is a strandolni vágyókat. Amennyiben nyaralásuk alatt a fürdés az elsődleges szempont, javasoljuk, hogy olyan szálláshelyet válasszanak, ahol alternatív fürdési lehetőségként úszómedence is rendelkezésre áll. Az ilyen jellegű természeti folyamatok miatt, árengedményt, visszatérítést nem áll módunkban eszközölni. Az úszómedencét minden esetben az adott szálláshely leírásánál feltüntetjük.
 
Sportlétesítmények, animációs programok
A biztonsági előírások Dél-Európában a teniszpályák, úszómedencék, játszóterek stb. tekintetében gyakran eltérnek a mi szabványunktól. A sportlétesítmények minőségi állapotáért nem tudunk felelősséget vállalni, ezeket mindenki saját felelősségére használja. Az egyes szálláshelyeken feltüntetett sporteszközök korlátozott számban állnak rendelkezésre, így célszerű időben lefoglalni azokat. Az animációs programok szinte mindig az adott ország anyanyelvén, vagy a legtöbb vendéget küldő ország nyelvén folynak. Elő- és utószezonban gyakran csökkentett időben, vagy kevés résztvevő esetén teljesen elmaradhatnak, de ez a részvételi díj csökkentését nem vonja maga után.
 
Gyerekkedvezmények
Csak a hoteleknél, panzióknál vannak érvényben, és 2 felnőtt fizetővel egy szobában, pótágyon történő elhelyezésnél adhatók. A kedvezmények pontos mértékéről és annak lehetőségeiről minden esetben az adott objektum leírásánál és a Grand Tours Plusz-nál adunk pontos felvilágosítást. Az apartmanokban a gyerekek minden kortól teljes személynek számítanak, így ők is a teljes árat fizetik, kedvezmények nincsenek érvényben.
 
A szobák, apartmanok elosztása
Az adott régióban a fogadó irodánál/a hotelrecepción történik, melyre befolyással nem bírunk. Amennyiben a kapott szálláshellyel kapcsolatosan probléma merülne fel, annak cseréjét érkezési napon azonnal az irodánál/hotelrecepción kell eszközölni.
 
Nyelvhasználat
Nyáron a déli országokban egész Európa vendégeskedik. Ennek ellenére nem várható el, hogy minden irodában magyarul beszéljenek, így az adott ország anyanyelvén kívül a német és az angol nyelvismeret lehet segítségünkre.
 
Grand Tours Plusz
Ezen jelzésnél az adott szálláshely kedvezményeit tüntetjük fel, mint pl, italcsomag, animáció, wellness kedvezmények, 7=6 és 7=5 akciók.
 
Busszal a tengerre!
Idén is indítjuk buszos üdülőjártunkat  Horvátországba, a KVARNER ÖBÖL-be. A buszos üdüléshez azon hoteleket és apartmanokat tudják foglalni, melyek mellett a busz jel fel van tüntetve. A buszok pontos indulási időpontjáról és útvonaláról felvilágosítást jelentkezéskor irodánkban kaphatnak.
 
ELŐFOGLALÁSI KEDVEZMÉNY!
Ezen jelzésnél az adott szálláshelyre vonatkozó előfoglalási kedvezményeket (- 5%, -10%, -15%, -20%) tüntetjük fel.
Ezen kedvezményünk a törzsutas kedvezménnyel (7%) összevonható, de a Grand Tours Plusznál feltüntetett 7=6 és 7=5 akciókkal nem.
 
Előnyei, ha velünk utazik!
Irodánk és külföldi partnerei, utazásszervezőként több mint 40 év tapasztalatával szerveznek utazásokat egyéni utasok részére a világ minden tájára. A kiválasztott szálláshelyek minden esetben személyes tapasztalatok alapján kerülnek be a katalógusba, ha megfelelnek a velük szemben támasztott követelményeknek. A szálláshelyek pontos leírásával minél pontosabb információadásra törekszünk, feltüntetve az adott szálláshely pozitív és negatív tulajdonságait egyaránt.
 
A stornó biztosítást az ár nem tartalmazza, foglaláskor fakultatívan megköthető!
A katalógusban szerepelő szállásköltség a stornó biztosítás összegét nem tartalmazza. Foglaláskor az előleg fizetésével egy időben, de legkésőbb 7 nappal az előleg fizetése után, megköthető. A stornó biztosítás  a teljes szállásköltség 5%-a, és 20% önrészt tartalmaz (min 10.000 Ft/fő önrész). Minden utasunknak javasoljuk a BBP-vel (baleset-, betegség- és poggyászbiztosítással) kombinált stornó biztosítás megkötését, mely 3,5%-os költséggel + a személyi BBP árával, önrész nélkül köthető. A  pontos biztosítási díjakról és feltételekről  irodáinkban kollégáink szívesen informálják.
 
Komfort akció
Ahol kevesebb személy veszi igénybe a szálláshelyet, mint amire az meg van hirdetve, árengedményt adunk. Ez minden egyes érintett szálláshely leírásánál pontosan fel van tüntetve. Számos hotel esetében 1 fő felnőtt utazása esetén is adunk gyerekkedvezményt, a gyerekek 6-12 éves korig ingyenesek, a minimum tartózkodás 1-2 éjszaka is lehet.

Kiemelt szállásajánlataink

TAUPLITZ Kulmhof apartmanház***
KLIPPITZTÖRL Haus Renate***
SAALBACH-HINTERGLEMM Hinterfeldweg apartmanház***
NASSFELD Alpenhauser Marcius***
NASSFELD Alpenhotel Marcius***
ROGLA Hotel Rogla***
ROGLA Rogla bungalók***/****
SÖLDENI szezonnyitó síelés
SAALBACH-HINTERGLEMM Januári síelés Kácsor Árpi síoktatóval
MÖLLTAL GLECCSER Napfény sínapok